Hypotheek & more Logo

Hoe is Hypotheek & more ontstaan?

Hypotheek & more is ontstaan na mijn periode als financieel adviseur voor een grote bank(2019). In de laatste periode van mijn vaste dienstverband zag ik alles steeds minder persoonlijk worden. Verplichte videogesprekken, kortere tijd voor je gesprekken. Klanten moesten veel zelf doen en als een klant belt krijgt hij of zij 5 verschillende personen aan de lijn.

Als personeel werd je een nummer en afgerekend op targets en niet op kwaliteit. Doorgroeien naar een andere functie, was lastig en moeilijk, bijna onhaalbaar. Ik heb toen besloten te stoppen na 20 jaar en een andere uitdaging te zoeken.

Ik werd eerst specialist in het opstellen van zakelijke inkomens aanvragen (ook wel IKV genoemd) die een ZZP’ers nodig hebben bij het aanvragen van een hypotheek. Een mooie ervaring rijker, maar het persoonlijke contact met klanten bleef aan mij knagen. Iemand helpen met een hypotheek was en is tenslotte mijn echte specialisme. Daarnaast help ik mensen graag en voor veel mensen is financieel overzicht en mogelijkheden vaak een grote uitdaging.
In september 2020 heb ik de knoop doorgehakt en een gekoesterde droom uit laten komen met alle onzekerheid die hoort bij ondernemen. Ik heb een vergunningsaanvraag ingediend bij de AFM (Autoriteit Financiële Markten). Als je hypotheken wil adviseren en bemiddelen, dan wordt je van voor tot achter van top tot teen doorgelicht. Na 100 digitale formulieren, opleidingen en documenten te hebben aangeleverd, kreeg ik in maart 2021 de gewenste vergunning.
Vanaf dat moment was Hypotheek & more een feit. Ik kan eindelijk mensen helpen, die vragen hebben over hun- of een hypotheek.
Met Hypotheek & more bedien ik de klant op mijn manier. Dat houd in, dat ik voor 90% van de gevallen naar de klant toe gaat om al hun vragen te beantwoorden over hypotheken. Het eerste gesprek is altijd kosteloos en als Hypotheek & more echt iets voor de klant kan betekenen, dan sluiten we samen een dienstverleningsovereenkomst met heldere afspraken en vergoedingen.

Om de klant zo goed mogelijk mee te nemen in het proces, communiceer ik met korte lijntjes. Bijvoorbeeld als ik iets hoor van de geldverstrekker, dan app of bel ik de klant. Ik laat weten wanneer het dossier beoordeeld wordt en neem eventuele zorgen van taxatie, notaris e.d. in overleg uit handen. De klanten kunnen altijd met mij sparren. Weet ik iets niet direct, dan ga ik het uitzoeken en kom er altijd snel op terug.
Daarnaast zal ik altijd na 1 jaar contact zoeken en vragen of alles nog steeds naar wens is. Maar ook tussentijds, kan een klant mij altijd bereiken voor vragen.

Wat is de gedachten achter het logo?

Ik heb het Logo zelf ontworpen door kijken naar een mijn perspectief van een hypotheek.
Een hypotheek sluit je voor een eigen woning en hierdoor het huis. Echter heb ik het huis groen gemaakt, omdat groen een natuurlijke kleur is en het een vorm van duurzaamheid uitstraalt.
Daarnaast zie je de ‘H’ half in het huis en half uit het huis. Dit komt omdat je een hypotheek sluit voor de woning met alle aan en toebehoren, tuin, schuur, garage, enz. Het dekt dus meer dan alleen een woning.

Hoe is de naam ontstaan?

Met de naam Hypotheek & more is het meteen duidelijk. Ik ben een hypotheek specialist en ‘more’ staat voor ‘meer’ en het is een afkorting. Meer, omdat ik naast de hypotheek ook advies geef op het gebied de risico’s van pensioen, overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid die kunnen ontstaan bij een hypotheek.

Daarnaast staat ‘more’ voor:

Maatwerk:
Ik geef advies en inzichten op jouw situatie.
Onafhankelijke:
Ik kan meer dan 40 geldverstrekkers aanbieden, dus kijk vooral naar het beste voor de klant.
Realistisch:
Ik kijk altijd of het product bij jouw past en niet of ik de klant bij een product laat passen.
Eerlijk:
Kan het niet, vind ik het niet verantwoord, dan zeg ik dat eerlijk, dat duurt het langst.

Copyright © 2024 Hypotheek & more